1. Intakegesprek. Dit gesprek kan zowel telefonisch of op locatie worden gevoerd. Tijdens dit gesprek inventariseren we uw plannen en situatie. Ook wordt de werkwijze besproken en wordt er gekeken naar de haalbaarheid. Bij een positief advies, kunt u alle stukken toesturen die nodig zijn voor een hypotheekaanvraag.
2. Beoordelen documentatie. U stuurt alle stukken die nodig zijn om een aanvraag in te kunnen dienen naar de tussenpersoon. De tussenpersoon controleert de volledigheid en dient de stukken in bij meerdere vastgoedbanken.
3. De aanvraag is nu in behandeling. De banken zullen om meer stukken gaan vragen en deze dienen te worden aangeleverd. Aan de hand van alle stukken, inclusief taxatierapport en koopcontract, beoordelen de banken of zij een offerte zullen opstellen en tegen welke voorwaarden.
4. Gelden komen beschikbaar voor de aankoop van het pand. Na acceptatie van de offerte en de onderliggende documentatie, worden de gelden meestal binnen één week beschikbaar gesteld. De koop kan plaatsvinden via de notaris op de aangewezen overdrachtsdatum.